מה היא טכנולוגיית סריקת חשבוניות OCR ?

ראשי התיבות OCR עומדים עבור Optical Character Recognition, זיהוי תווים אופטי, זוהי טכנולוגיה המאפשרת לתוכנה להבין אותיות אשר נסרקות ממסמך פיזי כגון קבלות מודפסות, קרא עוד.


מה היא טכנולוגיית סריקת חשבוניות OCR?


אנחנו חיים בעולם בו רוב המידע שאנו חולקים ושומרים בחיי היום יום שלנו נשמר בצורה דיגיטלית. אף על פי שיש חלק מזערי מהאוכלוסייה שלא התלהבו במיוחד מהמעבר מאנלוגי לדיגיטלי, ניתן לומר בקלות שרוב האוכלוסייה בעולם שמחה על החופש והנוחות אשר מתאפשרת בעזרת הדיגיטליזציה. 


השאלה המתבקשת היא אך זה שבזמן שרובנו שומרים את התמונות והמידע האישי שלנו בענן, אנו עדיין עדים לסיטואציות בהן ההתנהלות מול מערכות גדולות בתחומים קריטיים כגון הנהלת חשבונות נשארים מאחור. ישנן סיבות מגוונות להתנהלות זו כגון סיבות טכניות, חוסר ידע, או פשוט פחד מהלא נודע. אנו מאמינים שמטרת הטכנולוגיה היא לתת פתרונות יצירתיים לבני אדם ולכן, אנו שמחים להציג בפניכם את טכנולוגיית סריקת חשבוניות OCR.


מה זה טכנולוגית OCR?

ראשי התיבות OCR עומדים עבור Optical Character Recognition, זיהוי תווים אופטי, זוהי טכנולוגיה המאפשרת לתוכנה להבין אותיות אשר נסרקות ממסמך פיזי כגון קבלות מודפסות, קבלות ידניות וגם תמונות, על שרתי תוכנה המפעילה טכנולוגיית OCR.


למי יש צורך בסריקת חשבוניות בעזרת טכנולוגיית OCR?

כפי שכבר הזכרנו מקודם, טכנולוגיית OCR מסוגלת לקרוא ולזהות אותיות מתוך מסמכים פיזיים. הטכנולוגיה מתאימה לכל מי שיש לו צורך לשמור, לנהל, ולתעד מידע חשבונאי של הכנסות והוצאות, וכמו כן מידע שימושי נוסף. לכן, ניתן לראות דוגמאות רבות מספור לבעלי עסקים אשר מוצאים דרכים לשלב את טכנולוגית הOCR בהתנהלות השותפת שלהם. דמיינו כל עסק, זה יכול להיות תאגיד ענק, חברה בע״מ, עוסק מורשה, עוסק פטור, עמותה, או כל ווריאציה שתוכלו להעלות על הדעת. מאחורי כל התארים הללו עומדים אנשים המחזיקים בידיים שלהם ניירות פיזיים אשר צריך למיין ולתעד על מנת לשמור על הסדר של הארגון, להגיש דוחות, לעבוד מול רואה החשבון, להגיש הוצאות מוכרות לרשויות המס, וכמובן על מנת לקבל אינדיקציה ברורה על התנהלות העסק וכיצד ניתן לשפר אותו בעתיד.


טכנולוגיית OCR עוזרת לרואה חשבון לעשות עבודה טובה יותר

בואו נודה באמת, הרבה יותר נוח להתנהל עם פורמטים דיגיטליים מאשר עם חשבוניות נייר מיושנות. לכן, זה לא מפתיע שיותר ויותר רואי חשבון בוחרים להשתמש בסריקת חשבוניות בעזרת טכנולוגיית OCR. שימוש זה ממקסם ומפתח את היעילות של רואה החשבון ועל ידי כך מאפשר לו לטפל ביותר לקוחות מרוצים.  


מתי ואיפה פותחה טכנולוגיית OCR?

למרבה ההפתעה המסע בעקבות ההמצאה של טכנולוגיית זיהוי תווים אופטי לוקח אותנו רחוק בזמן עד לשנות השבעים של המאה התשעה עשר. אי שם במרחק של מעל מאה שלמה, הממציא האמריקאי צ'רלס ר 'קארי ממציא את סורק הרשתית, מערכת העברת תמונות המשתמשת בפסיפס של תאי פוטו. יש המחשיבים מערכת זו להמצאת ה- OCR הראשונה בעולם. בהמשך בשנות שנות השמונים של המאה התשעה עשר, פול ניפקוב ממציא את הדיסק ניפקוב, מכשיר לסריקת תמונות אשר בהמשך יהיה חלק בלתי נפרד עבור הטלוויזיה ומכונות הקריאה. לאחר ההמצאות הללו הגיע גל עצום של התפתחויות משמעותיות בתחום זיהוי תווים אופטי. כהמשך טבעי, בחצי הראשון של המאה העשרים, כלי OCR ראשונים מומצאים ומתחילים להיות מיושמים בתעשייה, כלים אלו מסוגלים לפרש קוד מורס ואף לקרוא טקסט בקול רם. בשלב זה ראוי לציין את תרומתו הרבה של דייויד ה 'שפרד לפיתוח מערכת זו. 


בחצי השני של המאה העשרים הטכנולוגיה רק צמחה והגיעה להתפתחויות מרתקות עם המצאת האופטיקון (Optacon), מכשיר ה- OCR הנייד הראשון אשר עזר לאנשים עיוורים לקרוא טקסט כתוב ללא שום שימוש בכתב ברייל. בהמשך, בשנות השבעים של המאה העשרים, השימוש בטכנולוגיה הפך לעוד יותר פופולרי על ידי שילוב טכנולוגיה זו לקריאה של תווי מכירה בחנויות וקריאת דרכונים על ידי סורקים מתקדמים. כעת, מאז שנות האלפיים ועד היום אנו עדים לשימושים רחבים ומתקדמים של תוכנות OCR מתקדמות אשר הפכו לזמינות לכולם לאינספור שימושים מגוונים. אף על פי שלקח הרבה זמן לפתח טכנולוגיה זו, היא מאפשרת לכולנו להפוך תוכן כתוב לתוכן דיגיטלי אשר ניתן לפענוח וקריאה על ידי כלים מתקדמים.


שימושים נוספים לטכנולוגיית OCR

מכיוון שטכנולוגיית הOCR יכולה לקרוא תוכן כתוב ולהפוך אותו לדיגיטלי וכמו כן לפרש אותו על פי הפקודות שלנו, ישנם יישומים מגוונים לטכנולוגיה זו. הנה רק דוגמא קטנה לשימושים של OCR:



האם סריקת חשבוניות בעזרת טכנולוגיית OCR תקפה עבור רשויות המיסים? 

החוק הישראלי לגבי סריקת חשבוניות מבוסס על מספר מסמכים ספציפיים: מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), תשל"ג-1973, סעיף 36, נספח ו׳ - וכמו כן חוזר‏ מס ‏הכנסה‏ מס' 933502 – רשות‏ המסים אשר פורסם ב 05.06.2013. במסמכים אלו מפורטים סטנדרטיים אשר חייבים להתקיים על מנת שמסמך סרוק ייחשב כמסמך תקין. בשלב זה אנו רוצים להדגיש כי הפתרונות אשר מציעה חברת Payper עומדים בכל התקנים והחוקים של רשויות המס בישראל. על ידי השימוש במערכת שלנו תוכלו להפסיק לאסוף חשבוניות פיזיות ובמקום זה להתחיל להתנהל בצורה חכמה ויעילה יותר. 


לסיכום

טכנולוגיית OCR מאפשרת לנו למקסם את הזמן שלנו ולהימנע מלטבוע בים של ניירת מיותרת. גם בישראל, יותר ויותר בעלי עסקים מחליטים לקחת יוזמה ולעבור לפורמט דיגיטלי. לסיכום, על ידי דיגיטליזציה של החשבוניות שלנו אנו גם הופכים למסודרים ויעילים יותר ועל הדרך גם תורמים למאבק הצודק של צמצום השימוש בנייר. פעם הבאה שתרצו לשמור על חשבונית נייר של הוצאה מוכרת בתוך קלסר מגושם, תזכרו שבמקום זה אתם יכולים לסרוק אותה בטלפון שלכם ואז לזרוק את הנייר בפח המחזור לנצח.