ניהול הוצאות דיגיטלי
גם אם הקמתם את העסק שלכם מתוך
תשוקה גדולה למה שאתם עושים, בסופו של דבר לכולנו יש מטרה ברורה מאוד והיא להרוויח.
כדי להרוויח אנחנו חייבים לנהל
רישום, לתכנן קדימה ולפקח על כל הוצאה והכנסה שיש לעסק ובעסק.
רבים מזהים זאת אצלם כנקודת תורפה
בתהליך הניהול, והאמת היא שאנחנו יכולים להבין אותם.
אחרי שלמדנו, בדקנו, חקרנו והקמנו את PAYPER, אנחנו יכולים להגיד בבטחה שיש לנו את הכלים להעניק לכם להפוך את נקודת התורפה שלכם, לנקודה החזקה שתגרום לכל העסק שלכם להיות יציב ומבוסס.
איזון כלכלי
לכל עסק יש שני צדדים שנוגעים
לניהול הכלכלי; הכנסות והוצאות.
בהכנסות הכוונה היא לכל הכסף
שהעסק מייצר, מחזור המכירות העיסקי.
הוצאות הכוונה היא לכל סכום כספי שבעל העסק הוציא על מנת לנסות להשיג את ההכנסה, הוצאות קשורות לרכישה של מוצרים, שירותים ואף תשלומים לספקים.
למעשה כל תשלום שנכנס ויוצא מן
העסק עונה על ההגדרה.
הכלל הבסיסי ביותר בכל עסק הוא
ההנחה שהכנסות פחות ההוצאות הוא הרווח שלכם. מכאן אנחנו יכולים להבין שהצלחת עסק
תלויה ביכולת שלו להפחית הוצאות ולהגדיל הכנסות. רווח הוא אמת מידה בריאה לבדיקת
הצלחת עסק מבחינה פיננסית וגם נתון קריטי, כשזה נוגע לתשלומי מיסים כאלה ואחרים, מאחר והם מחושבים על פי הרווח (הכנסות לאחר ניכוי הוצאות מוכרות).
כדי להגיע לרווח אופטימלי חייבים
לנהל מאזן חיובי שבו ההכנסות תמיד יותר גדולות מההוצאות. הבעיה היא שבמקרים רבים
בעקבות חוסר סדר וניהול לקוי של העסק, הוצאות רבות נשכחות בדרך ולא מגיעות אפילו
אל רואה החשבון/מנהל החשבונות של החברה, מה שהופך את דוח הרווח וההפסד שמונפק לכזה
שלא משקף את המציאות.
סוגי הוצאות
כדי להצליח לנהל מאזן חיובי
בעסק ובכדי לשמור על שורת הרווח, אנחנו צריכים תמיד לזכור כמה המעקב אחר
ההוצאות וההכנסות הוא קריטי לעסק.
כדי להצליח לעקוב, נחלק את
ההוצאות שלכם לשני סוגים עיקריים: הוצאות משתנות והוצאות קבועות.
ההוצאות, אני מזכירה, הן כל סכום
שהוצאנו מקופת העסק.
ההוצאות המשתנות
נוגעות לכלל ההוצאות שגם אם חוזרות על עצמן- משתנות מדי חודש. מדובר בהזמנת חומרים,
מכשירי כתיבה וציוד משרדי לדוגמא. כלומר, גם אם נניח את חומרי הגלם שלכם אתם רוכשים פעם
בחודש, יכול להיות שמדיי חודש הכמות משתנה (אולי נשאר חומר מחודש קודם או
שהחודש אתם מגדילים כמות עקב ביקוש) וכך גם ההוצאה תגדל.
הוצאות קבועות
הן אלו שניתן לדעת ולצפות מראש כמו שכירות, ארנונה, אינטרנט וכו'. מאחר ואנחנו
ידועים לצפות אותן מראש קל לנו יותר לעקוב אחריהן וסיכוי נמוך שנפספס אותן.
כלומר ההוצאות המשתנות הן אלו
שלרוב דורשות מאיתנו יותר תשומת לב, אבל חשוב לזכור שכל הוצאה היא הוצאה חשובה!
הוצאות נכונות
משמעותן להביא להכנסות לרוב, ולכן חשוב שלא להתייחס להוצאות כאל נטל (עלויות פרסום
לדוגמא). וגם תמיד נחמד לדעת שכל הוצאה שמעורבת בפעילות אשר נועדה להגדיל את ההכנסות
שלכם (הוצאה מוכרת), תוכל להתקזז מהן, והתוצאה היא שנשלם פחות מיסים.