מסמכים חשבונאיים

כיצד ניתן לנהל מסמכים בצורה הנוחה ביותר? ומהם היתרונות של מערכות ניהול למסמכים חשבונאיים?

עולם החשבונאות עובר בעשור האחרון לממדים דיגיטליים וכיום לא צריך עוד לחכות לסוף החודש ולהשתמש בשיטה המיושנת והיקרה, הגוזלת זמן ומאמץ רב. מסמכים חשבונאיים ניתן לשלוח כיום באמצעות אפליקציות ואתרים חדשניים וליהנות משיטה מתקדמת שחוסכת זמן, כסף ושומרת על הסביבה.


ניהול מסמכים חשבונאיים בזירה הדיגיטלית

תוכנה להפקת חשבוניות וקבלות חינם היא לא פנטזיה – אלא מציאות של עסקים רבים בעידן הדיגיטלי. היום ניתן לנהל מסמכים חשבונאיים באמצעות אתרים ואפליקציות! בין שלל האפשרויות, ניתן לבצע באמצעות אותן  האפליקציות את פקודות היומן של מסמכי הלקוח, דו"ח מע"מ, חשבונית מס קבלה, דו"ח רווח והפסד ועוד. בנוסף לשירותים החשבונאיים, המערכת מספקת התראות על הערכות מס חריגות, מייצרת גרפים של הכנסות והוצאות ותומכת בעוסק פטור, מורשה, חברות, שותפויות ואף עמותות.


מסמכים חשבונאיים


סוגי מסמכים חשבונאיים:

חשבונית/חשבון עסקה - מהווה דרישת תשלום מהלקוח, אך איננה מהווה אסמכתא כלשהי מול רשויות המס השונות לקיזוז המע"מ. על חשבונית עסקה לכלול את פרטי העסקה: סכום, תאריך לתשלום, מע"מ ופירוט השירות. במקרים של עסקה ישירה (קנייה בחנות, טיפולים, ייעוצים) נותן השירות אינו ינפיק את חשבונית העסקה.

חשבונית מס - מהווה אסמכתא על קבלת התשלום. עם חשבונית מס/קבלה ניתן לקזז את תשלומי המע"מ. כיום ישנם עסקים אשר במקום חשבון עסקה מנפקים חשבונית מס, דבר אשר מאפשרת לקזז את תשלומי המע"מ עוד לפני ביצוע העסקה. במידה והנפיקו חשבונית מס, הקבלה תונפק רק לאחר קבלת התשלום. 

אישור על ניכוי מס במקור - ישנם נותני שירות כגון מרצים, אמנים, סופרים, משוררים ומורי דרך, אשר מעמדם ברשויות המס אינו עצמאי (מורשה/פטור) ועל כן ינפיקו אישור על ניכוי מס במקור. את האישור מנפיקים עבור מי שמשלם על קבלת השירות ובתנאי שלעסק ישנו תיק ניכויים. במסמך עצמו יפורט באם יש לקזז לנותן השירות מס כלשהו עבור התגמול שיקבל.

חשבונית קופה רושמת - בחנויות ועסקים קטנים, עם קבלת התשלום בקופה, תונפק חשבונית קופה רושמת עם פרטי העסקה: סכום, תאריך, פרטי העסק, המוצר שנמכר וכו'. מסמך אינו מהווה חשבונית מס'/קבלה. כיום, ישנם עסקים שקופה זו מנפיקה חשבונית מס/קבלה באופן אוטומטי, במידה ולא יש לדרוש זאת מהמוכר.  


יתרונות השיטה הדיגיטלית

ישנם יתרונות רבים לניהול מסמכים חשבונאיים באמצעים דיגיטליים, כאשר היתרונות הבולטים הם:


שיטה דיגיטלית יתרונות


תנו לנו לעשות לכם סדר

חברת  הוקמה על ידי אנשי טכנולוגיה, מנהלי כספים ורואי חשבון אשר ראו לנכון להקים מערך שישפר את שיטת העברת המידע של עסקים וחברות למנהלי החשבון. אצלנו ניתן להתנסות במערכת בחינם למשך 14 ימים ולגלות עולם חדש שבו הטכנולוגיה עושה בשבילך את העבודה. אנו מכירים את המערכת מתוכה ויודעים מהם הצרכים של בעלי העסקים המחפשים תוכנת חשבוניות להורדה חינם – וגם מהם הצרכים של נותני השירות בתחום החשבונאי. אצלנו ניתן להתאים חבילה שעונה על הצרכים המדויקים שלך ולתת לך ליהנות מניהול מסמכים חשבונאיים בקלות, נוחות ומהירות. משנים היום את כללי המשחק ומקדמים את העסק עם פייפר, משאירים פרטים כאן ונציג מטעמנו יצור עמך קשר ויסביר לך הכל.