הנהלת חשבונות עצמית

מי מבעלי העסקים רשאי לנהל את חשבונות העסק באופן עצמאי?

מתי חובה להשתמש בשירותי ראיית חשבון?

בבואנו לדון בכל מה שקשור בהנהלת חשבונות לימוד עצמי הוא בהחלט נתיב שבו יכולים לצעוד בעלי עסקים ועצמאיים – על מנת לחסוך בהוצאות. כאשר בעלי עסקים ועצמאיים מנהלים את החשבונות בעצמם, הם למעשה חוסכים את התשלום לרואה חשבון.

למעט חברות בע"מ או מקרים ספציפיים שבהם חובה על פי החוק להשתמש בשירותיו של רואה חשבון, כמו למשל בעת הגשת הדוח השנתי, את כל שאר הדיווחים יכולים עוסק מורשה ועוסק פטור להעביר לבד. עם זאת, גם הנהלת חשבונות באופן עצמאי צריך לדעת איך לעשות.

העתיד כבר כאן




איך מנהלים חשבונות באופן עצמאי?

לפני שנעסוק בפרקטיקה, חשוב שנבין מול אילו רשויות אנו עובדים;

עוסק עצמאי במדינת ישראל עובד מול שלושה גורמים עיקריים: ביטוח לאומי, מס הכנסה, ומע"מ. בשונה משכיר, עצמאי מפריש מדי חודש (ייתכן חודשיים במקרה של מס הכנסה) סכום כספי מסויים (מס) על פי המעוגן בחוק. ההפרשה הכספית לביטוח לאומי ולמס הכנסה, הינה נגזרת של גובה ההכנסה החודשית. התשלום למע"מ מתבצע על ידי קיזוז מס הערך המוסף מההוצאות למול ההכנסות של העסק. יש לציין כי החל משנת 2017, חלה החובה על עובד עצמאי להפקיד סכום כספי מדי חודש עבור חיסכון פנסיוני.

היות והתשלומים מתבססים על רווחים, ולכולנו ברור שלעסק עצמאי יכולות להיות תנודות ברווחים מדי חודש. ואז עולה הרבה פעמים השאלה 'מה קורה אם שילמתי יותר או פחות מס? וכיצד זה מקוזז?'...

בסוף של שנה קלנדרית, מגיש העסק דו"ח שנתי שמסכם את הרווח הסופי של העסק. במידה ובמהלך השנה שילמת יותר מדי מס, כל רשות תדאג להחזיר לך את כסף לאחר הגשת הדו"ח. במידה ושילמת מס מופחת (שכן בסיכומו של דבר הרווחים היו גבוהים) אותה רשות תדאג לגבות את היתרה לתשלום. הגישה הרווחת אומרת, שמומלץ לשלם מס גבוה יותר במהלך השנה, על מנת לא להיות חייב בסוף השנה. יחד עם זאת ההמלצה הזו מאוד תלויה בתזרים המזומנים של העסק וביכולת הכלכלית של בעל העסק. 

צריך לזכור שאת הנהלת החשבונות השוטפת של תשלומי המס, מעקב על חשבוניות, קבלות וכו', ניתן לעשות במרבית המקרים באופן עצמאי ואין צורך ברו"ח שגובה ממך תשלום חודשי.  


העסק שלך מתחיל ב- PAYPER

המערכת של PAYPER מבוססת על טכנולוגיה פורצת דרך שמאפשרת לעסק שלך ליישר קו עם כל התאגידים הגדולים בעולם. אם תמיד רצית טכנולוגיה שתעמוד לרשותך לצורך הנהלת חשבונות עצמית, אנו מציעים לך לפתוח חשבון בחינם ולהתחיל להתנסות. לאחר מכן, לא תצליח לזכור איך הסתדרת בלי זה.

פייפר מתבססת על טכנולוגיות חדשנית של עיבוד תמונה, פיענוח נתונים, שמירתם בענן ומעקב ובקרה אחר התנועות בעסק.

מהיום אתם יכולים לנהל את העסק שלכם בקלות ובמהירות, מכל מקום בעולם.


יתרונות של הנהלת חשבונות עצמית

העובדה שהנהלת חשבונות עצמית חוסכת בהוצאות ואת הצורך בהעסקת רואה חשבון, היא ממש לא היתרון היחיד שלה. בין היתר, הנהלת חשבונות מן הסוג הזה מהווה כלי יעיל למעקב אחרי ההוצאות וההכנסות של העסק.

בפועל, אין תחליף לבעלי עסקים שנשארים עם אצבע על הדופק ויודעים לאן כל שקל הולך או מאיפה הוא נכנס. לעומת העברת החומר לרואה חשבון וחוסר בקרה, הנהלת חשבונות בצורה עצמאית משאירה את כל הקלפים בידיים של בעלי העסקים.

המערכת שלנו נגישה מכל מקום ובכל זמן. לא נדרשת חומרה ייחודית, אלא דפדפן בלבד ללא צורך בהתקנות גיבויים/שדרוגים ועוד כל מיני מילים גבוהות. כל עדכוני המערכת נעשים לבד ובצורה שוטפת, שתעזור לכם לעזור לעסק שלכם.


למי מתאים לנהל את חשבונות העסק לבד?

מבחינה חוקית, הנהלת חשבונות באופן עצמאי רלוונטית לכל עוסק פטור או עוסק מורשה. למעט כאמור חברה בע"מ, אשר על פי חוק מחויבת להשתמש בשירות של רואה חשבון לצורך הדוח השנתי.

הנהלת חשבונות בחברה בע"ב היא מורכבת יותר ודורשת ידע וניסיון , ובנוסף מערכת הדיווחים שלה שונה לחלוטין. כל שאר העוסקים בהחלט יכולים לשקול לעבור לניהול עצמאי של הנהלת החשבונות של העסק.

אגב, תמיד ניתן להשתמש בשירות רואה חשבון לצורך הגשת הדוח השנתי ובכך לחסוך כסף.

ברמה האישית אנחנו רוצים להגיד לכם, שהנהלה עצמאית של חשבונות העסק יכולה לעזור לו גם בתחילת הדרך וגם בהמשך הפעילות השוטפת. כל עוד הדוח השנתי מוגש על פי החוק בליווי ובחתימת רואה חשבון, אין סיבה שבעלי עסקים לא יתנסו בהחזרת השליטה המלאה על החשבונות שלהם.


הנהלת חשבונות ללא רו"ח


הנהלת חשבונות – זה קל מכפי שחשבת

המערכת של PAYPER הופכת את הנהלת החשבונות של העסק שלך לקלה מאי פעם.

ראשית, מדובר בפתרון אקולוגי וידידותי לסביבה שמתאים לכל סוגי העסקים.

שנית, המערכת של PAYPER אינטואיטיבית וניהול ההוצאות בצורה דיגיטלית היא פעולה פורצת דרך!

פייפר מאפשרת לעסקים קטנים וגדולים להשתמש בטכנולוגיה החדשנית באמצעות מערכת OCR ובינה מלאכותית ובכך לנהל את הנהלת החשבונות וההוצאות החודשיות בלי מאמץ ובצורה מדוקדקת ופשוטה.


בלחיצה כאן יתאפשר לך להפעיל פונקציה של הנהלת חשבונות עצמית באופן מיידי! מצטרף?