/>

מסמכים חשבונאיים

מסמכים חשבונאיים

כיצד ניתן לנהל מסמכים בצורה הנוחה ביותר? מהם היתרונות של מערכות ניהול למסמכים חשבונאיים?

עולם החשבונאות עובר בעשור האחרון לממדים דיגיטליים וכיום לא צריך עוד לחכות לסוף החודש ולהשתמש בשיטה המיושנת והיקרה הגוזלת זמן ומאמץ רב. מסמכים חשבונאיים ניתן לשלוח כיום באמצעות אפליקציות ואתרים חדשניים וליהנות משיטה מתקדמת שחוסכת זמן, כסף ושומרת על הסביבה.

ניהול מסמכים חשבונאיים בזירה הדיגיטלית

תוכנה להפקת חשבוניות וקבלות חינם היא לא פנטזיה – אלא מציאות של עסקים רבים בעידן הדיגיטלי. היום ניתן לנהל מסמכים חשבונאיים באמצעות אתרים ואפליקציות ובין שלל האפשרויות ניתן לבצע באמצעות האפליקציות את פקודות יומן של מסמכי הלקוח, דו"ח מע"מ, חשבונית מס קבלה, דו"ח רווח והפסד ועוד. בנוסף לשירותים החשבונאיים המערכת מספקת התראות על הערכות מס חריגות, מייצרת גרפים של הכנסות והוצאות ותומכת בעוסק פטור, מורשה, חברות, שותפויות ואף עמותות.

סוגי מסמכים חשבונאיים:

חשבונית/חשבון עסקה - מהווה דרישת תשלום מהלקוח, אך איננה מהווה אסמכתא כלשהי מול רשויות המס השונות לקיזוז המע"מ. על חשבונית עסקה לכלול את פרטי העסקה: סכום, תאריך לתשלום, מע"מ, פירוט השירות. במקרים של עסקה ישירה (קנייה בחנות, טיפולים, ייעוצים) נותן השירות אינו ינפיק את חשבונית העסקה.

חשבונית מס - מהווה אסמכתא על קבלת התשלום. עם חשבונית מס/קבלה ניתן לקזז את תשלומי המע"מ. כיום ישנם עסקים אשר במקום חשבון עסקה מנפקים חשבונית מס, דבר אשר מאפשר לקזז את תשלומי המע"מ עוד לפני ביצוע העסקה. ורק לאחר קבלת התשלום ינפיקו את הקבלה.

אישור על ניכוי מס במקור - ישנם נותני שירות כגון מרצים: אמנים, סופרים, משוררים ומורי דרך אשר מעמדם ברשויות המס אינו עצמאי (מורשה/פטור) ועל כן ינפיקו אישור על ניכוי מס במקור. את האישור מנפיקים עבור מי שמשלם עבור קבלת השירות ובתנאי שלעסק ישנו תיק ניכויים. במסמך עצמו יפורט באם יש לקזז לנותן השירות מס כלשהו עבור התגמול שיקבל.

חשבונית קופה רושמת - בחנויות ועסקים קטנים, עם קבלת התשלום בקופה, תונפק חשבונית קופה רושמת עם פרטי העסקה: סכום, תאריך, פרטי העסק, המוצר שנמכר וכו'. מסמך אינו מהווה חשבונית מס'/קבלה. כיום, ישנם עסקים שקופה זו מנפיקה חשבונית מס/קבלה באופן אוטומטי, במידה ולא יש לדרוש זאת מהמוכר.  




יתרונות השיטה הדיגיטלית

ישנם יתרונות רבים לניהול מסמכים חשבונאיים באמצעים דיגיטליים, כאשר היתרונות הבולטים הם:

  • סדר וארגון – ארכיון דיגיטלי מצולם ומסודר, מסמכים לא הולכים לאיבוד, מסמכים לא מתערבבים בטעות עם מסמכי עסקים אחרים.
  • מהירות – השיטה הטכנולוגית מאפשרת קליטת מסמכים מהירה בצורה דיגיטלית לאורך החודש, ללא התנהלות מסורבלת עם ניירת. השיטה מאפשרת גם את קבלת הנתונים מהלקוחות לאורך החודש ולא בבת אחת לקראת ה-15 לחודש, דבר שמקל על הלחץ במשרד.
  • אמינות – המערכת מתוכננת להתבסס על טכנולוגיה ושימוש מינימלי בקלדנות.
  • חיסכון – השיטה חוסכת כסף כיוון שהיא מצריכה מינימום כוח עבודה.
  • שקיפות – כאשר מתנהלים בזירה הדיגיטלית ללקוח ולך יש גישה נוחה לכל המסמכים באפליקציה למטרת ביקורת.
  • נגישות – ניתן להיכנס למערכת מכל מקום ובכל זמן, בטלפון הנייד או במחשב.
  • שמירה על הסביבה – התנהלות במרחב הדיגיטלי עם מסמכים חשבונאיים שומרת על הסביבה ומאפשרת התנהלות משרדית ירוקה.

תנו לנו לעשות לכם סדר

חברת פייפר הוקמה על ידי אנשי טכנולוגיה, מנהלי כספים ורואי חשבון אשר ראו לנכון להקים מערך שישפר את שיטת העברת המידע של עסקים וחברות למנהלי החשבון. אצלנו ניתן להתנסות במערכת בחינם למשך 14 ימים ולגלות עולם חדש שבו הטכנולוגיה עושה בשבילך את העבודה. אנו מכירים את המערכת מתוכה ויודעים מהם הצרכים של בעלי העסקים המחפשים תוכנת חשבוניות להורדה חינם – וגם מהם הצרכים של נותני השירות בתחום החשבונאי. אצלנו ניתן להתאים חבילה שעונה על הצרכים המדויקים שלך ולתת לך ליהנות מניהול מסמכים חשבונאיים בקלות, נוחות ומהירות. משנים היום את כללי המשחק ומקדמים את העסק עם פייפר, משאירים פרטים כאן ונציג מטעמנו יצור עמך קשר ויסביר לך הכל.