ניהול תקציב משותף לפרויקטים;
איך עושים
את זה נכון
תקציב הוא
הכלי הניהולי החשוב ביותר בכל הנוגע לפן הכלכלי של העסק שלכם. תפקידו לשמור עליכם,
על הכיס שלכם ולתחום גבולות של הוצאות והכנסות בטווח הקצר והארוך. כל חריגה
מהתקציב עשויה להוביל את העסק לתזרים מזומנים שלילי ומשם הדרך לבעיות כלכליות קצרה.
כדי להימנע מחריגה כזו חשוב לשמור על מסגרת התקציב ולשמר את תזרים המזומנים החיובי.
(5) טיפים
לניהול תקציב עסקי
1. פריסת
התקציב – כשאתם ניגשים
בפעם הראשונה לבנות תקציב עליכם להתייחס גם לרבעונים, חודשים ושבועות. כלומר
התקציב צריך להיות שנתי ומפורט ככל הניתן כדי שתוכלו לבחון את ההתקדמות הפיננסית
שלכם בכל שלב.
2. הערכה
ופירוט של רכיבי התקציב –
כלומר חשוב שתנסו להעריך מדויק ככל הניתן הכנסות והוצאות, כולל הוצאות בלתי
צפויות. לשם כך הקצו תקציב ייעודי שבו תוכלו להשתמש במקרה הצורך.
לבנייה
נכונה ונוחה לחצו כאן וקראו על התוכנה לניהול עסק שתעשה לכם סדר ותקל עליכם
בכל תהליך הניהול שלכם
3. בנו
אסטרטגיה – כדי לדעת
במה תרצו להשקיע כדאי שתמפו את כל התוכנית העסקית שלכם וקבלו החלטה על תקציב עבור
כל מחלקה/מערך/פרויקט ועוד.
4. השתמשו
בתזרים מזומנים – תשאירו
לעצמכם כסף נזיל. שימוש במזומן מאפשר הגבלה עצמית גבוהה יותר מאשראי.
5. בצעו
מעקב שוטף – בדקו את
עצמכם ואת המצב הנתון לפחות אחת לשבוע. וודאו שאתם נצמדים לתקציב ולא מבצעים
חריגות. כדי לחסוך זמן רצוי להיעזר בתוכנה לניהול עסק שתתריע לכם במקרה הצורך.
להיות
בשליטה, ביחד
קבוצות רכישה, בניה, ועדי בתים ועוד עשרות פרויקטים שאפשר לחשוב עליהם ולכתוב אותם. כולם מצריכים ניהול כספים מקצועי, אמין ומנוסה. ניהול התקציב חייב להיעשות בצורה שקופה, מחושבת ומדויקת. כולם צריכים בכל זמן נתון שתהיה להם את הגישה למסמכי ההוצאות כדי שיוכלו לבדוק ולבחון אותם, להסיק מסקנות בנוגע לניהול הפרויקט ולהיות עם יד על הדופק שהכסף אכן מנותב למקומות הנכונים.
קבוצות
רכישה – זה בשבילכם
היתרון העצום
והמרכזי שלכם כקבוצת רכישה היא שאתם מוזילים עלויות בצורה משמעותית. מעבר לכך אתם
נהנים גם מאחריות משותפת בכל אחד משלבי קבלת ההחלטות; אם נדבר על קבוצת רכישה בנדל"ן
לדוגמא, אתם ממש יכולים לבחור את השכנים שלכם ואפילו את המפרט של הבית.
לקבוצה בכלל
ולנציגות שעומדת בראשה בפרט יש אחריות רבה על הכסף שמתגלגל בתוך הקבוצה, על
תשלומים, על מעקב ועל תשומת הלב לעמידה בתקציב.
תארו לכם
שהייתם מגלים כלי פיננסי שיכול לעזור לכם לפתור את כל בעיות הניהול של הפרויקט
שלכם. כלי כזה שיהווה עבורכם ממש 'חטיבת ניהול כספים' רק הרבה יותר מדויקת ונוחה.
אז תרשו לנו
לספר לכם שלפייפר יש את הפיתרון המושלם בשבילכם.
התוכנה
לניהול פיננסי שתנהל לכם ולשאר קבוצת הרכישה את כל הפעילות הפיננסית השוטפת, תעדכן
במצב הוצאות עדכני ותחשוף את הפרטים שכולם רוצים לדעת, עם אפשרות מידור במידת
הצורך!
כדי לנהל
את הכסף שלכם בצורה מחושבת ומדויקת, יצרנו את המודל הפיננסי המושלם שיעזור
לכם:
1.
לבצע פריסה תקציבית שתלווה אתכם אל מול הביצועים בפרויקט
2.
להעריך ולפרט את רכיבי התקציב שלכם אל מול תזרים
המזומנים ואל מול הבנק מולו את מתמודדים
3.
לבנות אסטרטגיה פיננסית נכונה עם בקרת תשלומים חודשית!
4.
לנהל את החשבון המרכזי של הקבוצה, לרכז גבייה במועדים
הנדרשים ולשתף בקלות את שאר חברי הקבוצה במצב הפיננסי בכל עת.
5. להפיק דוח מצב לכלל חברי הקבוצה כדי שידעו בדיוק לאן הכסף המרוכז נותב.