מדריך לניהול הוצאות והכנסות לעצמאים

במאמר זה אנו רוצים להציג בפניכם מספר נקודות חשובות אשר יעזרו לכם כעצמאים לנהל את ההוצאות וההכנסות שלכם. קרא עוד.


מדריך לניהול הוצאות והכנסות לעצמאים


כמו בחיים הפרטיים גם בחיים העסקיים ניהול הוצאות לא תמיד נעשה באופן הכי מודע ומדויק. לרוב, אנשים נוטים לקבל הערכות כלליות לא מדויקות לגבי מצב ההכנסות וההוצאות שלהם ולאחר מכן להגיע להחלטות גורליות על בסיס אותן ההערכות. 


ראוי לציין שבמקרים מסוימים ההערכות אכן תואמות למציאות, אך במקרים רבים אחרים ההערכות שלנו רחוקות מהמציאות בשטח. טענה זאת נכונה אף יותר במצבים בהם העסקים שאנו מנהלים הם עסקים מורכבים וישנם סעיפי הוצאות שונות עם מדרגות מס שונות. לא כל הוצאה היא הוצאה מוכרת, ורמת הסיבוך עולה מדרגה ברגע שמתחילים לחשב משתנים נוספים כגון פחת, עלויות מעביד, ערך הגרט, עמלות ועלויות המרה, הוצאות משתנות וכו'.


במאמר זה אנו רוצים להציג בפניכם מספר נקודות חשובות אשר יעזרו לכם כעצמאים לנהל את ההוצאות וההכנסות שלכם.


קודם כל החוק: הוראות מס הכנסה ניהול פנקסי חשבונות תשל"ג 1973

על פי החוק במדינת ישראל, כל נישום, חייב לנהל מערכת חשבונות אשר עומדת בסטנדרטים של רשויות המס בישראל. ניתן לקרוא בחוק את כל הפרטים הקטנים הכוללים התייחסות למונחים כגון ספר פדיון יומי, סרט קופה רושמת, תעודות משלוח, חשבוניות וכו׳. חשוב להדגיש, מערכות דיגיטליות כגון אלו של Payper עומדות בחוקי הרגולציה של רשויות המס בישראל ומטרתן לשפר את היעילות וההתנהלות של העצמאים מול רשויות המס. 


ניהול ההוצאות הוא תהליך הכרחי לקבלת החלטות עסקיות נכונות

כמו שכולנו מבינים היטב, מה שחשוב לעסק הוא לא כמה כסף נכנס לחשבון שלו, אלא מה הרווח הנקי מסך הפעילות שלו. קל מאוד כבעל עסק לראות את המספרים בצורה רגשית ולהתבלבל לשנייה בין מושג ההכנסות לבין מושג הרווח. לכן, על מנת שבעל עסק יגיע להחלטות נכונות הוא חייב להסתמך על נתונים מדויקים אשר מהם ניתן ללמוד על ההוצאות של העסק. על ידי שימוש במערכות של Payper, תוכלו לראות את מצב ההוצאות שלכם וכמו כן להשתמש במידע זה על מנת ללמוד טוב יותר על המצב האמיתי של העסק שלכם. שימוש במידע זה יעזור לכם לבצע מערך התייעלות ועל ידי כך לצמוח לגבהים חדשים.


הפקת דוחות מדוייקים בצורה יעילה

בעולם החשבונאי קיים מושג הנקרא דוח רווח והפסד, דוח זה מרכז את כל ההכנסות, הוצאות, רווחים לפני מס ועוד. על ידי שימוש במערכת מתקדמת כגון זו שמציעה Payper, ניתן לייצר בצורה אמינה, נוחה ויעילה דוחות אלו ואחרים. על סמך דוחות מסוג אלו, ניתן לקבל החלטות טובות יותר עבור העתיד וההווה של העסק שלכם וכמו כן לבחון את התוכנית העסקית שלכם בצורה ברורה עם נתונים מדוייקים. 


ניהול ארכיון (ארכיב דיגיטלי) של כל ההוצאות וההכנסות

על פי החוק במדינת ישראל: הוראות מס הכנסה - ניהול פנקסי חשבונות, תשל"ג-1973, סעיף ,25 חלק ג - שמירת מערכת החשבונות: ״מערכת החשבונות תישמר במשך שבע שנים מתום שנת המס שאליה היא מתייחסת, או במשך שש שנים מיום הגשת הדו"ח על ההכנסה לאותה שנת המס, הכל לפי המאוחר.״

כלומר, החוק אומר שאתם כעצמאים, כבעלי עסק בישראל חייבים לתחזק ולשמור על כל המערכת החשבונות שלכם ל7 שנים. פעם רוב בעלי העסקים ורואי החשבון שלהם החזיקו אינספור תיקיות וניירות, אך למזלנו אנו חיים בעולם חדש בו המחשבים עוזרים לנו לארגן את כל המידע שלנו ועל ידי כך משפרים את היכולת ללמוד לקחים חשובים מקריאת מסמכים אלו. 


על פי נספח ו׳ - כללים לסריקת מסמכים וביעורם וכמו כן בנספח ז' - כללים לניהול ארכיב דיגיטלי אשר מופיעים בסעיף 36 בהוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), תשל"ג-1973 מותר לנהל ארכיב דיגיטלי כל עוד זה עומד בתקנות הרגולטוריות של רשויות המס בישראל. לכן, יותר ויותר עסקים בוחרים באפשרות זו ועוברים דיגיטליזציה. תהליך זה הוא עליית מדרגה משמעותית עבור כל עסק מכיוון שהוא מאפשר לבעל העסק גם לחסוך זמן ואנרגיה, אך מצד שני לקבל את היכולת ללמוד את הנתונים והמספרים של העסק שלו ועל ידי כך להגיע להחלטות טובות יותר.


שימוש בסריקת חשבוניות דיגיטלית 

אם אתם מנהלים עסק בישראל קרוב לוודאי שכבר התרגלתם לשגרה בה אתם נאלצים לשמור אינספור קבלות על מנת לדווח עליהן מאוחר יותר כהוצאות מוכרות לרשויות המס. גם פה, המערכת של Payper באה לעזרתכם. בעזרת המערכת החכמה שלנו אשר משתמשת בטכנולוגית זיהוי תווים אופטי ניתן לסרוק ולשלוח את החשבוניות ישר לרואה החשבון ולאחר מכן להיפטר מן המסמך הפיזי (לחילופין, במידה וקיבלתם חשבונית תקנית במייל, ניתן לשלוח אותה ישר לרואה חשבון). 


התנהלות עסקית נכונה בעזרת דוחות מפולחים

ידע זה כוח! על ידי שימוש במערכות מתקדמות ניתן ליצור דוחות מפולחים אשר נותנים אינדיקציה ברורה לגביי אפיקים ראויים לעסק שלכם. בעזרתן תוכלו לשלוט על איזה מידע אתם רוצים לראות ואף להציג בפני צדדים רלוונטיים. האפשרויות העומדות בפניכם הם מאוד דינמיות מכיוון שעל ידי השימוש במערכת שלנו תוכלו לפלח את הנתונים על בסיס ההוצאות השונות וכמו כן, כל מידע חשבונאי אחר אשר מופיע במידע אשר נשלח למערכת.