הפקת חשבוניות וקבלות עם תאריך עברי

פייפר תאפשר שימוש בתאריך עברי במערכת הממוחשבת לניהול עסק שפיתחה

 

החברה נענתה לבקשת מלכר"ים ועמותות שפנו אליה בבקשה להוסיף את האפשרות לשימוש בתאריך עברי

 

כל בעל עסק מחויב על-פי חוקי המס  להוציא חשבונית עבור כל עסקה שביצע.

קיימים שלושה סוגים של חשבוניות: חשבונית עסקה שהיא בעצם מעין דרישת תשלום מהלקוח, חשבונית מס, שעליה יש להוסיף מע"מ אם העסק אינו עוסק פטור וחשבונית קבלה.

בעבר רוב בעלי העסקים היה מוציאים חשבוניות ידניות, שבניגוד לחשבונית ממוחשבת, הן מופקת באופן פיזי, ובעל העסק רושם עליהם בכתב יד את התאריך, סכום התקבול ופרטים נוספים הקשורים לעסקה.

אולם כיום עברו רוב בעלי העסקים לחשבונית ממוחשבת שמצמצמת מאוד את האפשרות לטעויות, מייעלת את העבודה, הופכות את הנהלת החשבונות של בעלי העסקים להרבה יותר מסודרת, ולא פחות חשוב מכך, הן ידידותיות לסביבה וחוסכות כמויות עצומות של נייר.

על-פי החוק יש לציין על גבי חשבוניות ממוחשבות את תאריך הפקת החשבוניות, והדבר חיוני לרשויות המס מאחר והן מעוניינות לדעת שתשלומי המע"מ הועברו אליהן בזמן.

אולם עבור אלו שמשתמשים בלוח השנה העברי, ועבור חלק מהמשתמשים מדובר בשימוש שהוא בבחינת ציפור נפש, לא ניתן לציין על גבי החשבונית הממוחשבת את התאריך העברי, שכן הערכים של השדות שיוצרים את החשבונית הממוחשבות קבועים מראש והן לא ניתנים לשינוי .

מהו בעצם תאריך עברי?

הלוח העברי הוא לוח שנה המבוסס על שילוב מחזור הירח ומחזור השמש . כל שנה מכילה 12 חודשים בשנה רגילה או 13 חודשים בשנה מעוברת. מכיוון ששנת הירח אינה תואמת את עונות השנה, קבעו חז"ל כי יש להאריך אותה מדי כמה שנים ולהשוות את אורכה לאורכה של שנת השמש. נקבע כי מדי כמה שנים מוסיפים לשנת הירח חודש נוסף - אדר ב'. הוספת החודש מכוּנה "עיבּוּר", ושנה הכוללת 13 חודשים מכוּנה "שנה מעוּבּרת".  

לעומתו, הלוח הלועזי-הגרגוריאני (מכונה גם הלוח הכללי או האזרחי) מבוסס על שנה טרופית, כלומר זמן ההקפה של כדור הארץ סביב השמש. הלוח הגרגוריאני הונהג בצו של האפיפיור גרגוריוס ה-13 בשנת 1582 לספירה.

לא רבים יודעים זאת אך לפני מעל לעשור נחקק חוק בכנסת שמסדיר את השימוש בתאריך העברי.  על פי החוק יש לציין את התאריך העברי בכל מכתב רשמי של רשות ציבורית. עוד קובע החוק כי התאריך הלועזי יצוין בנוסף על זה העברי.

במשך שנים רבות פנו מלכ"רים, עמותות ואנשים פרטיים שנושא התאריך העברי יקר לליבם, לחברות גדולות שעוסקות בהפקת תוכנות ייעודיות לניהול עסקים, בבקשה להוסיף את האפשרות לתאריך עברי במסמכים. אולם פניות אלו לא נשאו פרי שכן מדובר בפיתוח תוכנה יקר עבור קהל יעד מצומצם יחסית, ולכן הוא אינו כלכלי לחברות הגדולות בתחום.

בעקבות פניות של לקוחות אליה החליטה פייפר, שפיתחה מערכת להנהלת חשבונות המשלבת בינה מלאכותית, עיבוד תמונה ושמירה על מסמכים חשבונאיים, להירתם לטובת הנושא ופיתחה תוסף למערכת שמאשר הוספת תאריך עברי למסמכי הנהלת חשבונות. התוסף זמין לשימוש בכל המסמכים שמופקים באמצעות מערכת פייפר:

 

למה אנשים מעדיפים תאריך עברי?

קיימות שתי סיבות עיקריות לכך שאנשים רוצים להשתמש בלוח השנה העברי ומעדיפים אותו על פני הלועזי:

 

1.      לוח השנה העברי הצליח לשמר את העם היהודי שהיה מפוזר בכל תפוצות הגולה, ואף כיום מהווה גשר בין קהילות יהודיות בעולם.

 

על כך כתב פרופ' אליעזר שבייד בפתח ספרו, ספר מחזור הזמנים, משמעותם של חגי ישראל, 1998 ,עמ' 10: "ההנחה שלוח השנה היהודי, שבתותיו, חגיו ומועדיו, הוא הביטוי המגובש ביותר של השקפת עולם יהודית, ושאין דרך חינוכית מתאימה יותר להכיר את היהדות כמורשת חיה מלימוד וחיווי החגים...".

 

עוד כתב שבייד: ""לוח השנה היהודי איננו רק גילום של מחזור חיים הסב על ציר קבוע, אלא הוא צובר את רושמי קורותיו של העם, ומחומריה היצירתיים של כל שעה חדשה בקורותיו הוא מעצב מצבת זיכרון.... באמצעותם הוא חווה את הדרך הארוכה של עמו. כאילו הוא יצא ממצרים, כאילו הוא עמד למרגלות סיני ונדד במדבר, כאילו הוא התנחל בארצו, הקים את מלכותו ובנה את בית מקדשו. כאילו עליו חרב המקדש והוא יצא בגלות והוא שב ממנה וקומם שנית את חירותו..." (עמ' )27.

 

2.      יש הרואים בשימוש בלוח הלועזי בתור עבודה זרה שכן הוא הוא נקבע על תאריך לידתו של מי שהיהדות רואה כמשיח שקר, ובשמו נרדפו יהודים במהלך ההיסטוריה, במיוחד בתקופות מסעות הצלב והאינקוויזיציה.


 

ניהול עסק עם תאריך עברי

גם אתם יכולים עכשיו להוציא מסמכים לעסק עם תאריך עברי באמצעות מערכת פייפר.

אנחנו בפייפר נשמח לסייע לכם לבצע את תהליך ניהול העסק שלכם על הצד הטוב ביותר! הפלטפורמה שלנו וההתנהלות החשבונאית הירוקה מאושרת על ידי רשות המיסים ועומדת בכל התקנים והחוקים של רשות המס בישראל, מה שאומר, למשל, שכל חשבונית שתנפיקו ותישמר בענן, עונה על החוק במדינה לשמירת מסמכים במשך 7 שנים.

את כל הדוחות, הטבות מס, דיווחים חודשים/שנתיים, תזכורות לתשלומים, שליחת חומרים והתנהלויות נוספות אל מול הרשויות – המערכת תבצע עבורכם בצורה מותאמת ומדייקת לצרכים שלכם.

 

בין אם בית העסק בחיתולים ובין אם בעל וותק, כדי שתוכל להתמקד בעבודתך המקצועית כבעלים של הצימר ו/או בית המלון, ועל מנת שתוכל לייעל את הזמן שלך לטובת פיתוח העסק והתמקדות בפרויקטים השונים שאתה מבצע, התאמנו בדיוק מירבי את הפונקציות הנדרשות לניהול העסק שלך! >>

-       חישוב תשלומים על בסיס סוגי אירוח/לקוחות

-       מגוון עצום של כלי ניהול שונים כמו הפקת חשבוניות (מס/זיכוי/עסקה ועוד), קבלות, הצעות מחיר, הזמנות, חיובים אוטומטיים, דוחות סליקה ועוד רבים וטובים.

-       פונקציות לניהול לקוחות, ניהול מלאי ורכש, ניהול הוצאות, הנהלת חשבונות

-       ניהול עובדים, קבלני משנה וסוכנים כולל דוחות עבודה ותשלומים

-       חתימות דיגיטליות

-       תגיות לקטלוג סוגי האירוח

-       אופציה למידע שיתופי על מנת ליצור שקיפות עם המשתתפים

-       ועוד

 

עם השימוש בפייפר אתם תיהנו מ:

·      ניהול העסק שלכם בצורה מקיפה ושליטה על כל מחלקות החברה

·      הנהלת חשבונות מלאה וניהול ספרים בהתאם לסוג העוסק שלכם

·      טיוב כל הנתונים בטבלאות לצורך הגשה דוחות חודשיים/שנתיים

·      ייצוא דוחות בקלות ובנוחות, כולל טבלאות אקסל לחישוב מאזנים

·      נגישות לממשקים חיצוניים

·      פתרון אקולוגי וידידותי לסביבה

·      סוף לבירוקרטיה!

·      בקרה ומעקב בזמן אמת!

·      דיווחים שוטפים מתוך המערכת לגופים השונים

·      ועוד

 

 

פייפר כאן כדי לעזור לך לצמוח.

אנחנו מזמינים אותך לנהל את העסק שלך בצורה מקצועית, נוחה, מדויקת, מוקפדת, מותאמת אישית ומסודרת מאי פעם.

רוצה להתנסות 14 יום ראשונים בחינם?


לחץ כאן להשארת פרטים >>