הנהלת חשבונות באינטרנט עוסק פטור

מיהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא כל מי שרוצה לעבוד כעצמאי ושהכנסותיו במהלך שנה קלנדרית אינן עולות על 100,187 ש"ח (סכום זה תקף לשנת 2020).

עוסק פטור ממה? עוסק פטור אינו זכאי לקזז מע"מ מעסקאותיו, ובאותו אופן אינו יכול לגבות מע"מ על שירותיו. ישנם מקצועות חופשיים, שלמרות שההכנסה השנתית שלהם נמוכה מהסכום שצוין לעיל, עדיין אינם יכולים להירשם כעוסק פטור ומחויבים להירשם כעוסק מורשה. דוגמה לחלק מהמקצועות: רואה חשבון, שמאי, עורך דין, הנדסאי, טכנאי, יועץ לארגון, יועץ מס וכו'.

מה נדרש מעוסק פטור? נושא הנהלת החשבונות של העוסק הפטור הוא יותר פשוט, ולגמרי בר ביצוע באופן אישי וללא רו"ח. מדי חודש על העוסק הפטור להזין את ההוצאות של העסק שלו, וכמו כן להנפיק קבלות עבור ההכנסות של העסק שלו. בסוף שנה העוסק מוציא דו"ח הכנסות/הוצאות שמציג את הרווח נטו שהעוסק עשה. על הרווח הזה ישלם מס שנתי.


חשוב לציין שעוסק פטור – פטור אך ורק ממע”מ, כך שהוא כן מחויב בדיווח לביטוח לאומי ומס הכנסה (אחת לשנה) על הכנסותיו. עוסק פטור מנפיק קבלה (ולא חשבונית מס) לאחר קבלת התשלום וכל מי שעובר את תקרת ההכנסות האמורה, נדרש להירשם כעוסק מורשה או חברה בע”מ/

עוסק פטור ומורשה משמעות

מה המאפיינים של עוסק פטור? ולמה עוסק פטור צריך רואה חשבון?

האפשרות של הנהלת חשבונות באינטרנט מסייעת לכל סוגי העסקים. עם זאת, יש הבדל בין היקף הפעילות והצרכים של עוסק מורשה ועוסק פטור. באופן עקרוני, עוסק פטור יכול להרוויח רק עד רף מסוים של הכנסות בשנה – כי מעליו הוא כבר הופך לעוסק מורשה. אז בגלל שהגדרה של עוסק פטור מתארת עסקים יחסית קטנים, יש לזה משמעויות רבות מבחינת מס הכנסה.

מבחינת מיסוי, המשמעות המוכרת ביותר של עוסק פטור היא הגשת דוח שנתי בלבד. לעומת עוסק מורשה שמעביר דיווחים כל חודש או מקסימום חודשיים, עוסק פטור עושה זאת פעם בשנה. עם זאת, במסגרת הנהלת חשבונות באינטרנט לעצמאים, עוסק פטור חייב להיות מודע לאפשרויות. 

לכל עסק זהות וצרכים שונים, ועליכם לזהות ולהכיר אותם על הצד הטוב ביותר כדי שתוכלו לבצע הנהלת חשבונות אוטומטית קלה ומהירה.


PAYPER חוסכת לך זמן וכסף

עוסקים פטורים כמוך בוודאי כבר גילו את החסרונות של הנהלת חשבונות מסורתית. אז אם גם לך נמאס לעמוד בפקקים ולהתרוצץ על מנת למסור לרואה החשבון את המסמכים לדיווח השנתי, הגיע הזמן לעבור למערכת הממוחשבת של PAYPER ולחסוך זמן וכסף. זה בדיוק בשבילך!

התוכנה החכמה שלנו מציעה לבעלי העסקים כלים שונים, שיהפכו את ניהול העסק שלכם ליעיל ומאורגן. היא מספקת את כל הכלים הדרושים לשם כך ועם שימוש וניצול נכונים של התוכנה, בית העסק שלכם יהנה גם משיפור בתדמית, בקרה ופיקוח נכונים, ותוכלו לשלוט לשלוט בהיבט הפיננסי ובכל הלוגיסטיקה המשרדית הקשורה בכך - בקלי בקלות!


עוסק פטור הנה"ח עצמאית


כשמדובר על הנהלת חשבונות באינטרנט עוסק פטור צריך להכיר כמה דברים

עוסק פטור נדרש לנהל את החשבונות שלו בתדירות נמוכה יותר מעוסק מורשה, אבל מצד שני יש לו גם פחות הכנסות. כמו כן, עוסק פטור לא גובה מס ערך מוסף ולכן הוא גם לא יכול לדווח על הוצאות לקיזוז המע"מ ממוצרים שאותם הוא קונה.

מצד שני, לעוסק פטור יש עדיין חובות כלפי ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ. כאשר העוסק הפטור בוחר לחסוך זמן ולהעביר את הנהלת החשבונות שלו לאינטרנט, עליו לוודא שזה מתבצע במערכת מתאימה.

כשאת בוחרים מערכת לניהול חשבונות אתם צריכים לוודא שיש בה את כל הפיצ'רים שהעסק שלכם זקוק להם. כשתתחילו לנהל את הנהלת החשבונות שלכם בצורה עצמאית אתם תיחשפו לכל הכסף שזז והפעולות שרצות בעסק ועליכם להיות רגועים שהתוכנה תדע לנהל את התהליכים עבורכם על הצד הטוב ביותר.


מה עושה מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט?

עוסק פטור אינו חייב רואה חשבון על מנת להגיש את הדוח השנתי. אבל עד שמועד הגשת הדוח יגיע, מה שעוסק פטור צריך לעשות זה להשתמש במערכת לעיבוד ושמירה של מסמכים חשבונאיים. בזכות מערכת כזו, העוסק הפטור יכול לקבל בזמן אמת גישה לכל מסמכי הנהלת החשבונות – לרבות תשלומים צפויים למע"מ ומס הכנסה ולרבות פיקוח על עבודתו השוטפת של רואה החשבון.

בנוסף, מערכת פייפר תייצר עבורכם שקיפות מלאה ובקרה יומיומית של ניהול ההוצאות וההכנסות שלכם, מבלי שתפספסו שום מסמך שיפגע לכם במאזן.

אחד היתרונות הבולטים של השימוש במערכת הוא הנפקת החשבוניות הדיגיטליות שמאפשרות העברת דיווחים שוטפים בלחיצת כפתור, ובכך על תהליך ניהול החשבונות הופך לפשוט וקל הרבה יותר.
במידה ובסוף החודש אתם בוחרים להעביר את החומר לרו"ח חיצוני, אתם לא צריכים לבזבז זמן על הדפסות, תיוקים ועוד.


הנהלת חשבונות עצמאית

 

PAYPER בטכנולוגיה מתקדמת בשבילך

עוסק פטור מקבל בזכות PAYPER הזדמנות להשתמש ביכולת ובטכנולוגיה של עסקים גדולים. בזכות חיסכון בזמן ובכסף שהמערכת תבטיח לך, יהיה לך קל יותר לבצע הנהלת חשבונות בענן.

סביבת העבודה החדשה שלכם יכולה להיות בכל מקום והמידע תמיד זז איתכם.

זה נח, זה יעיל וזו המציאות היפה של מיליוני בעלי עסקים וחברות בכל רחבי העולם!

בוא תצטרף למהפכה בתחום הנהלת החשבונות ותרוויח, הרבה.


אם יש לכם שאלות בכל הנוגע להנהלת חשבונות באינטרנט עוסק פטור, עוסק מורשה, ארגונים, חברות ומוסדות, אם אם תרצו להצטרף לשירות ממש עכשיו,

מוזמנים לפנות אלינו – הגעתם למקום הנכון.


פייפר, הדור הבא של הנהלת החשבונות.